Har du lånat, återlämnat eller lånat om mellan den 21/6 - 29/6? Upptäcker du något som inte stämmer med dina lån så hör av dig till biblioteket så fixar vi det.
Vår leverantör av bibliotekssystem har tyvärr haft stora störningar den senaste veckan. Detta betyder att många utlån, återlämningar och omlån från och med den 21 juni till idag den 29 juni inte registrerats som de ska. Upptäcker du något som inte stämmer med dina lån så hör av dig till biblioteket så fixar vi det. Har du inte lånat, återlämnat eller lånat om mellan den 21/6 - 29/6 ska problemen inte orsaka problem för dig. Befintliga lån påverkas inte.
Vi ber om ursäkt för eventuella problem detta orsakar. Eventuella förseningsavgifter och andra problem som uppstår på grund av detta tar vi självklart bort.
Det är också detta som gjort att det inte gått att söka i vår katalog på hemsidan.
Edit 1 juli:
Nästan allt är igång igen efter systemets stora problem den senaste veckan. En av sakerna som ännu inte är igång är vår webkatalog (där ni låntagare söker efter våra böcker via nätet). Tyvärr är den ihopkopplad med ebokslånen. Även filmtjänsterna (Viddla och Cineasterna) har krånglat. Axiell som äger bibliotekssystemet jobbar med de här sista bitarna, men det är många bibliotek som drabbas. Får du ett felmeddelande om att dina låntagaruppgifter är ogiltiga när du försöker logga in på ebokssidan beror det med största sannolikhet på det här jätteproblemet, och tyvärr finns inget att göra än att vänta på att Axiell blir klara med att få igång de sista delarna av vårt system. Vi hoppas att detta sker under veckan.
Telefonnummer
Växel: 0322 - 60 06 00
Stängd lunch 12.00-13.00
Öppettider
Måndag: 08.00-18.00
Tisdag-torsdag: 08:00-16:30
Fredag: 08:00–15:00
Dag före helgdag: 08:00–15:00
Organisationsnummer
212000-1454
Besöksadress
Kungsgatan 45
Postadress
44780 Vårgårda
E-post
kommunen@vargarda.se