Gå till innehåll

Lättläst: Kommunfullmäktige

Det är politiker och partier i kommunfullmäktige som bestämmer i kommunen.

Beskrivning av kommunfullmäktige

Kommunfullmäktige är de politiker
som bestämmer i en kommun.
I Vårgårda kommun
är 41 politiker med i kommunfullmäktige.
De bestämmer om hur kommunen ska använda sina pengar,
hur hög skatten ska vara
och vad som ska hända i kommunen i framtiden.

Politikerna är med i olika partier.
Vi bestämmer när vi röstar
hur många politiker från varje parti
som ska vara med i fullmäktige.
Det parti som får flest röster
får ha med flest politiker
i fullmäktige.

Fullmäktiges möten är öppna för alla.
Du får gärna komma och lyssna.
Du kan också titta på mötet.
De sänds här på webben.

Kontakt

Vårgårda kommun

Kungsgatan 45, 447 80 Vårgårda

Öppettider

Måndag-torsdag: 8.00-16.30

Fredag: 8.00-15.00

Dag före helgdag stänger växel 12.00

Sidinformation

Publicerad: 2023-11-02
Senast uppdaterad: 2023-11-02
Sidansvarig: Pontus Lilja