Gå till innehåll

Synpunkter

Alla ska få vård av god kvalitet och ett gott bemötande. Om du inte är nöjd med din hemsjukvård kan du lämna synpunkter till kommunen.

Lämna synpunkter och klagomål

Om synpunkter och klagomål inom vård och omsorg

Hjälp oss att bli bättre

Du kan också komma med idéer och förslag på hur hemsjukvården kan bli bättre. Du kan ringa eller skriva direkt till hemsjukvården, vi har skyldighet att ta emot och bemöta dina synpunkter eller klagomål.

Patientnämnden hjälper dig

Om du upplevt något i vården som du inte är nöjd med kan du klaga eller lämna synpunkter. Vill du inte vända dig direkt till vården kan du kontakta patientnämnden. Det kostar inget att vända sig till patientnämnden.

Patientnämnden kan hjälpa dig att berätta för de ansvariga om det du har varit med om och med att få återkoppling på dina synpunkter. Patientnämnden kan ge information om dina rättigheter och vägledning om vilka andra myndigheter du kan kontakta om det behövs.

Patientnämnden tar emot synpunkter på all offentligt finansierad hälso-, sjuk- och tandvård, kommunal hälso- och sjukvård samt skolhälsovård.

I Sverige finns flera patientnämnder, kontakta patientnämnden i den region där du har fått vård. Om det gäller vård i Västra Götaland kontaktar du patientnämnden enligt nedan.

Du kan också kontakta Inspektionen för vård och omsorg. Mer information finner du på patientnämnders hemsida eller Inspektionens för vård och omsorg.

Patientnämnden Västra Götalandsregionen Länk till annan webbplats.

Inspektionen för vård och omsorg - IVO Länk till annan webbplats.

Kontakt

Vårgårda kommun

Ansvarig för Hemsjukvård

Kungsgatan 45, 447 80 Vårgårda

Öppettider

Måndag-torsdag: 8.00-16.30

Fredag: 8.00-15.00

Dag före helgdag stänger växel 12.00

Sidinformation

Publicerad: 2023-11-30
Senast uppdaterad: 2023-11-30
Sidansvarig: Tove Wallin